پلاک اول

ما می‌گوییم تا شرک و کفـر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم. امام خمینی (ره)

پلاک اول

ما می‌گوییم تا شرک و کفـر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم. امام خمینی (ره)

إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ(سوره فصلت آیه 30 ) در حقیقت کسانى که گفتند پروردگار ما خداست‏ سپس ایستادگى کردند فرشتگان بر آنان فرود مى‏آیند [و مى‏گویند] هان بیم مدارید و غمین مباشید و به بهشتى که وعده یافته بودید شاد باشید

طبقه بندی موضوعی

۱ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است

۱۶
تیر
وقتی که معاویه فهمید مالک اشتر به سمت مصر میره و با رفتنش به اونجا نقشه های معاویه رو نقش بر آب میکنه، روز و شب مالک رو رصد کرد و با حیله عمرعاص عسل مسموم به مالک خوراند. قبل از این که مالک رو با عسل مسموم به شهادت برسونه، مردم رو به مسجد شام دعوت کرد و گفت "خطری حکومت اموی را تهدید می کند. ما دعا می کنیم شما آمین بگید،" خلاصه دعا کرد که شر مالک کم بشه و مردم شام هم آمین گفتند.
وقتی خبر شهادت مالک به مردم شام رسید،

معاویه  با افتخار گفت ما  مستجاب  الدعوه هستیم

حالا رجوع کنیم به خطبه200 نهج البلاغه که مولای ما امیرالمومنین علی (ع) گفتن: "سوگند به خدا، معاویه از من سیاستمدارتر نیست، اما معاویه حیله گر و جنایتکار است. اگر نیرنگ ناپسند نبود من زیرک ترین افراد بودم." حضرت در خطبه فوق، عوام فریبی یا همون سیاست دماگوژی را رد میکنن و این امر رو برای رسیدن به هدف ناپسند میدونن.

هر جا یک #علی وارد تاریخ شده است ، #معاویه ای به موازاتش به پاخواست


حواسمون باشه که اگه سیاست افسار ما رو به دست بگیره میشیم معاویه که از دین برای سیاست خرج میکنیم.
اگه ما افسار سیاست رو به دست بگیریم میشیم علی که از سیاست برای دین خرج میکنیم.




  • من الغـــریب الی الغـــریب