پلاک اول

ما می‌گوییم تا شرک و کفـر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم. امام خمینی (ره)

پلاک اول

ما می‌گوییم تا شرک و کفـر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم. امام خمینی (ره)

إِنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَائِکَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ(سوره فصلت آیه 30 ) در حقیقت کسانى که گفتند پروردگار ما خداست‏ سپس ایستادگى کردند فرشتگان بر آنان فرود مى‏آیند [و مى‏گویند] هان بیم مدارید و غمین مباشید و به بهشتى که وعده یافته بودید شاد باشید

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱
فروردين

pحوثی

پرده اول:  پیر جماران «ما باید در صدور انقلابمان به جهان کوشش کنیم و تفکر اینکه ما انقلابمان را صادر نمی‌کنیم کنار بگذاریم» (امام خمینی 1358 ج 12 ص202 صحیفه نور)

پرده دوم: الحوثی  هدف از ادعای بازگرداندن یمن به جمع کشورهای عربی بازگرداندن این کشور به جمع کشورهای سازشکار است ؛ متجاوزان می خواهند یمن را به جمع آمریکا ، اسرائیل و مزدوران آنها بازگردانند.


پرده سوم:در داخل کشور صداهایی شنیده میشود

در مورد سازش با کد خدا  وحذف شعارهای انقلابی   و جایگزینی شعارهایی با مضمون سازش


نتیجه:از بس انقلابمون صادر کردیم ته دیگش واسمون مونده


پند نوشت :«انس ابن نضر- به هنگام جنگ احد و در آنگاه که مسلمانان فرار کردند- به «عمر ابن خطاب» و «طلحه ابن عبیدالله» برخورد که در میان مردانی از مهاجرین و انصار بوده و دست از جنگ برداشته بودند، انس به ایشان گفت: «چه چیز باعث توقف شما شده؟» - چرا از جنگ دست کشیده اید؟- گفتند: «رسول خدا (ص) کشته شد» انس گفت: «اگر رسول خدا (ص) کشته شده- پس شما زندگانی پس از او را می خواهید چه؟ بلند شوید- و بجنگید تا- کشته شوید در راهی که رسول خدا (ص) در آن راه کشته شد.» انس این را گفته- و به دشمن حمله کرد و آنقدر جنگید تا کشته شد» (این نقل در کتاب «الصحیح من سیره النبی الاعظم ج 6» از قول تاریخ طبری ج 2 ص 199 الکامل ابن اثیر ج 2 ص 156 و الثقات ج 1 ص 238 و السیره النبویه ابن کثیر ج 3 ص 68 آمده است.

  • من الغـــریب الی الغـــریب
۲۵
فروردين
هاشمی

پرده اول، خاطرات حاج اقا خاطره ورزن94:
امام به این نتیجه رسید که باید تا قبل از خودشان جنگ را تمام کند البته گفتند جام زهر را نوشیدم اما دو سه ماه پس از جنگ به خود من گفتند که جام زهر برای من شیرین شد.

پرده دوم، پیام تاریخی امام خمینی در 29 تیر 1367 در مورد پذیرش قطعنامه:
در مورد قبول قطعنامه که حقیقتاً مسئله بسیار تلخ و ناگواری برای همه و خصوصاً برای من بود، این است که من تا چند روز قبل معتقد به همان شیوه دفاع و مواضع اعلام شده در جنگ بودم و مصلحت نظام و کشور و انقلاب را در اجرای آن می‌دیدم؛ ولی به واسطه حوادث و عواملی که از ذکر آن فعلًا خودداری می‌کنم.

پرده سوم، تلخ‌ترین خاطره عمر امام به روایت مرحوم سید احمد خمینی:
خدا می‌داند بر خانه امام چه گذشت هیچکس جرئت نمی کرد خانه امام برود پیش امام برود. بعد از پذیرش قطعنامه 598 چند روز امام درست نمی توانستند راه بروند. همه اش می گفتند: خدایا شکرت ما راضی هستیم به رضای تو.

نتیجه‌گیری:
امام جعفر صادق علیه السلام چه خوب دستوری دادند به ما تا با چشمانی بسته هر سخنی را نپذیریم، آن را منطبق با مرجعش کنیم، اگر مرجع درستی آن را تایید کرد، فبها، اگر نکرد بدانیم آن سخن ارزش پرداختن را ندارد.
افسوس و صد افسوس بر زبان‌های آلوده، آنان که صحابی امام(ره) بودن را دلیل می‌دانند برای نقل هر سخن خلاف واقعی، غافل از اینکه صحابی امام(ره) بودن صحّت و سقم سخن کسی را تأیید نمی‌کند بلکه این مغایرت داشتن یا نداشتن آن سخن با کلام روح الله است که مصدّق شخص و سخنش می‌باشد.
  • من الغـــریب الی الغـــریب
۲۲
فروردين

14523145246


سکانس یک:دوازده سال عشق و امید....
محمد رضا پیکانی شهروند زنجانی به علت بیماری ویروسی دچار فلج مغزی شده است!! خانم عباس آبادی همسر وی به همراه دو فرزندش با امید به بهبودی پدرشان دوازده سال است که مشکلات را تحمل کرده اند.


سکانس دو:
امام محمد باقر علیه السلام فرموده اند :


به راستی که خداوند عزوجل بر زنان و مردان جهاد را واجب کرده است اما جهاد مردان آن است که (برای حفظ دین و مملکت) مال و خون خود را بذل کنند تا در راه خدا کشته شوند و اما جهاد زن آن است که در مقابل دشواری های زندگی همسرش صبر کند.مکارم الاخلاق فی حق الزوج علی المراة (ط بیروت ص 215)

 

نتیجه:«هفت شهر عـشق را عـطار گشت// مـا هنوز اندر خـم یک کوچه‌ایم»
مولوی

  • من الغـــریب الی الغـــریب